About Us

The World Water Polo Coaches Association is organized to elevate the profession of coaching worldwide and to promote the sport of Water Polo around the globe. The WWPCA develops global high standards of excellence and professionalism for coaches through numerous means including increasing education of coaches by delivering leading information on coaching methods, cutting edge and relevant information on sports, science and medicine as well as legal information. The WWPCA will also represent coaches as a group with international bodies and work to protect coaches through one strong unified voice for coaches worldwide. Of equal importance, the WWPCA will provide networking opportunities with coaches from around the world and mentoring from some of the world’s most successful coaches.

The WWPCA will not only work with coaches in countries that have well developed water polo programs, but it will work in those those countries and areas that have under developed water polo programs to elevate the standards of coaching and the sport of water polo globally.


L’Associazione World Water Polo Coaches è nata per dare il giusto risalto e valore alla professione di allenatore e per promuovere lo sport della Pallanuoto in tutto il mondo. La WWPCA garantisce a tuti gli allenatori un elevato standard internazionale di eccellenza e professionalità mediante numerosi strumenti, tra i quali il perfezionamento della formazione degli allenatori attraverso informazioni all’avanguardia sui metodi di allenamento e sullo sport in generale, informazioni riguardanti la scienza, la medicina e le questioni legali. La WWPCA è in grado di rappresentare gli allenatori di tutto il mondo nei rapporti con gli organismi internazionali e di tutelarli facendosi portavoce di tutte le loro richieste e necessità. Di pari importanza, la WWPCA offre la possibilità di “networking” con gli allenatori di tutto il mondo e di ampliare le proprie conoscenze grazie a suggerimenti e consigli di alcuni degli allenatori di maggior successo al mondo.

La WWPCA è in grado di lavorare non soltanto con allenatori che provengono da nazioni in cui la pallanuoto ha radici profonde e programmi già ben avviati, ma può operare anche in quei paesi ed aree in cui lo sport della pallanuoto non è ancora molto diffuso, elevando gli standard qualitativi del coaching e promuovendo la pallanuoto a livello globale.